Rabu, 8 November 2017

Jatuh cinta tanpa sedar

Masa kerja dalam bidang perhotelan dulu, sekitar tahun 2009 bila masa terluang memang suka baca blog orang. Asalnya blog pertama yang Ai baca dan follow adalah blog novelis terkenal. Sehari kadang 2, 3 entri ditulis. Maklumlah penulis, memang banyak idea. Seronoklah Ai melayan. 

Dari blog novelis tu, Ai follow 2, 3 orang lagi blogger lain lagi. Semua blog yang kerap diupdate. Walau hanya kisah seharian cuma. Penulisan dari hati menjadikan seolah blogger dan khalayak pembaca umpama kenal mesra di alam nyata.

Malangnya blogger yang Ai follow sebagai silent reader dulu kini dah terbiar sepi. Sayang betul. Follower masing-masing dah ramai. Dan masa tu Ai tak tahu macam mana nak buat blog sendiri. Terjatuh cinta dengan dunia blog tanpa sedar. Nak belajar buat blog, masa tu segan sangat. Kawan-kawan semua ada. Tapi Ai baru nak belajar? Tambah dengan kekangan masa bila dah berkeluarga, cita-cita nak ada blog sendiri pun terkubur.

Banyak media sosial sekarang hingga Ai sendiri jarang-jarang menjengah laman blog. Tak jumpa blogger tegar yang selalu update blognye dengan info-info menarik untuk pembacaan Ai. Namun segalanya berubah bila terpandang iklan di muka buku milik Puan Masayu Ahmad penulis buku "Jana RM Dari Rumah" yang mengajar cara-cara menulis dan menghasilkan blog. Peluang datang terus dirembat. Biar lambat, asalkan bermanfaat.

Moga cinta tapa sedar pada dunia blog ini menjadi wadah seorang suri untuk melakar impian, membantu nusa bangsa dengan cara sendiri. Mengembangkan potensi diri di haluan yang tepat. Mendidik, mengajar dan melatih dengan ilmu yang dimiliki. Seharian di rumah, akan Ai kongsikan kisah mendidik hero kesayangan, mengajar anak-anak jiran dan mencabar diri dalam bidang latihan. Seolah biasa, namun Ai ingin jadikan setiap perkongsian ini bermanfaat untuk semua. Ai sedia menerima teguran dan kritikan untuk memberi yang lebih baik. 



Salam Mesra,
😊 Asyikin Aziz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semburan Kabus dan Trauma

Teks : Asyikin Aziz Diari terbuka 30/11/2107 Lewat diari ini dapat dinukilkan di sini. Ralat sangat. Tapi sebab badan sakit-sakit, maka ...