Isnin, 20 November 2017

Mencari Aura

Teks : Asyikin Aziz

Diari terbuka 20/1102017

Hari ini diuji dengan rasa lesu, mengantuk sahaja. Nak buat kerja rumah pun rasa alas. Bukan sebab Isnin yang biru. Ai bukan kena keluar bekerja. Kerja di rumah sahaja pun. Bukan sebab sengatan tebuan. Ini aura dalaman diri. Aura menjauh.

Selalunya bila aura pada tahap ini, zikir solat jadi malas. Malah ada kala ditambah dengan sakit perut. Sebab Ai pernah termakan. Itu jadinya. Nak tak nak, kena pulihkan. Lawan rasa malas. Ingat anak-anak yang perlu dipantau sentiasa.

Macam mana Ai lawan rasa malas, lesu, mengantuk ni? Ai bilas dengan air garam lepas mandi. Garam kan penawar. Garam juga boleh pulihkan aura. Atasi kebocoran aura. Moga aura positif berpanjangan.
Cantik pemandangan ini. Sekadar hiasan.


Ginilah nasib bila pernah terkena. Padahal tiada apa yang lebih pada diri seorang Ai untuk didengkikan. Hanya manusia biasa. Sama macam orang lain. Tapi itulah nikmat ujian yang Allah kurniakan. Berbahagialah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semburan Kabus dan Trauma

Teks : Asyikin Aziz Diari terbuka 30/11/2107 Lewat diari ini dapat dinukilkan di sini. Ralat sangat. Tapi sebab badan sakit-sakit, maka ...